Vragen

Praktijk Zelfzeker

Wat zijn de voordelen van het inschakelen van Praktijk ZelfZeker?

Wij nemen de zorg voor de coördinatie uit handen. U kunt zich volledig richten op de zorg voor uw naaste zonder administratieve zorgen. Wij bieden onafhankelijk advies en zorgen ervoor dat de zorg volledig op maat is. Praktijk ZelfZeker werkt met een breed netwerk van zorgprofessionals, zodat we de beste zorg op maat voor u kunnen regelen.

Mocht je vraag er niet bij staan, neem gerust contact op.

Neem contact op
  • Wat Moet Ik Doen als Ik of Mijn Naaste Zorg nodig heeft?
    Wanneer u of uw naaste zorg nodig heeft, is het belangrijk om een aantal stappen te volgen, om alles goed te regelen. Het is goed om te weten dat Praktijk ZelfZeker u in dit proces volledig kan ondersteunen.
    Wat kunt u doen?
    • Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.
    • We bespreken vervolgens samen uw wensen, zorgbehoeften en maken een plan.
    • Wij brengen in kaart welke zorgprofessionals betrokken kunnen worden.
    • Samen bepalen we de weg en ondersteuning die het beste bij u past.
  • Wat zijn de Verschillen tussen Praktijk ZelfZeker en een Zorginstelling? Het belangrijkste verschil
  • Waarom zou ik kiezen voor Praktijk ZelfZeker in plaats van een zorginstelling of thuishulp?
  • Wat Is Zorgregie
    Zorgregie houdt in dat we de regie verzorgen over het gehele zorgtraject van een cliënt, van medische behandelingen tot praktische ondersteuning.
    Het doel is om verschillende zorgprofessionals goed op elkaar af te stemmen, zodat er geen belangrijke zaken over het hoofd worden gezien en alles efficiënt verloopt. Door zorgcoördinatie kunnen we ervoor zorgen dat de client de juiste zorg ontvangt, op het juiste moment, en op de juiste plek.
  • Waarom is zorgcoördinatie belangrijk?
    • Verbetert sterk de kwaliteit van uw zorg.
    • Vermijdt dubbel werk en miscommunicatie tussen zorgprofessionals.
    • Zorgt ervoor dat zorg op maat wordt geleverd, persoonlijk afgestemd de cliënt.
    • Vermindert de administratieve belasting voor de cliënt en zijn of haar familie.
    • Helpt bij het zoeken naar geschikte zorgaanbieders, zoals bijv. ergo-/fysiotherapeuten, wijkverpleegkundigen of woonzorglocaties.
  • Wat is de het Verschil tussen Zorg coördinatie, -Regie, en -Casemanagement?
    Deze termen worden afwisselend en door elkaar binnen de gezondheidszorg gebruikt
    en betekenen hetzelfde, zorgen ervoor dat de zorg goed op elkaar wordt afgestemd en vanuit de client centraal en persoonlijk begeleiden door het complexe zorglandschap.
    Dit is vooral belangrijk voor mensen die meerdere zorgbehoeften hebben,
    zoals ouderen of mensen met chronische aandoeningen.
  • Wat doet een zorgregisseur/coordinator/casemanager?
    Bepaalt samen met de cliënt, naasten en familie een zorgplan op maat.
    Verbindt de verschillende zorgprofessionals, zoals artsen, therapeuten en verpleging. Begeleidt de cliënt bij belangrijke beslissingen, zoals de keuze voor woningaanpassingen, therapie, andere soorten van ondersteuning of een zorginstelling.
    Houdt toezicht op, en regisseert het zorgproces om te zorgen dat alles volgens plan verloopt. En biedt vooral ook praktische en emotionele steun aan de cliënt en familieleden.